Nederlandse Heidi in Zwitserland

Was ist passiert?

Grützi!

Wat was zondag een fijne dag zeg, poeh! Eerst naar de Walensee gereden daar een uurtje vertoeft. Daarna naar een oude tractor tentoonstelling gereden met Köbi l, was zeer interessant ook fijn dat Köbi er veel over te vertellen had. Ik vomd vooral de oranje fiat tractoren mooi ghehe. En ook de bradwurst hebben we nog meegepikt. Toen wilde Köbi ergens een ijscoupe gaan eten en dat hebben we gedaan naast een zweef vliegtuig baan. Helaas sloeg het weer om toen we Dagmar, Nora en Lina hadden opgehaald vanaf het station. Donder en bliksem en veel regenen gooide roet in onze taart die we eigwnlijk buiten wilde eten met het bezoek van de geroemde slager. Maar gelukkig hebben Nora en ik ons prima vermaakt, zie foto's haha. S avonds nog twee Krimis gekeken met wat thee en chocola.

Vandaaaag was het Nora's eerste schooldag! Om half zeven stonden we op hebben ontbeten en daarna ging de grote meid naar school, alleen naar beneden gelopen naar de bus. Om half een kwam ze weer thuis en had ze de middag vrij. In die tussentijd ben ik met Köbi naar de alp (ena hoogste en hoogste stallen) gereden en naar de Alpacas. Ik heb verder de middag besteed om de Alpaca stal schoon te maken van onder tot boven jaja. En ook vamdaag laat de nieuwe alpaca op zich wachten helaas. In de middag kunstjes op de trampoline gedaan met Nora, ik kan haar werkelijk niet bij houden hahaha. Dit deden we terwijl Dagmar en Köbi aan het worstelem waren met de afwasmachine die het niet meer deed. Savonds zijn we weer naar de alp gereden en daar zagen we dat een van de koeien de kalf waar ze nog niet zo lang zwanger van was had verloren, miskraam dus. De kalveren hier zijn de bron van inkomsten dus dat wat er gebeurt is is spijtig. Ook heb ik savonds nog een oud huisje gezien wat Köbi en Dagmar verhuren. Zeer oud en kil mja je kan er in wonen. Ook blijken ze nog een stal te hebben met een stuk of twintig konijnen, lees; super schattig.

En nu hebben we ons weer op de bank gezet kijken we wat tv en kijken we weer terug op twee toffe dagen.

Doegggg xx