Nederlandse Heidi in Zwitserland

Grützi!

Zijn we weer, de derde werk dag vandaag alweer gehad poehpoeh.

Maandag was een zeer zwarebdag om zeven uur was het ontbijten en daarna gelijk naar de hoogste alpaca stal toe om de geasvelden die daar omheen liggen te maaien, en zoals je weet is het in Zwitserland niet overal een gelijke grond, zo ook op deze grasvelden. De hele dag bestond uit harken harken en nog meer harken. Het moest wel af omdat de dag daarna het zou gaan regenen. Om acht uur savonds hadden we dan ook eindelijk het allergrootste deel gedaan. Neva een ander meisje dat hier verblijft en vooral in het huis houden helpt omdat dat niet gaat als beide mensen werken en voor een kind zorgen en dan ook nog dat zware werk van een boer moet doen. Maar goed Neva heeft ook nog geholpen en er voor gezorgt dat ik me wat meer thuis voel hier. Die avond ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.

De tweede werk dag was niet zo zwaar die bestond uit het laatste deel van het gemaaide gras opruimen en daarna pauze l, koffie, daarna heb ik de koeienstal bij huis uitgemest en etc. Toen begon het te regenen dus maar goed dat we sochtends alles hadden afgerond. Daarna gingen ik en Köbi de alpacastal vlakbij huis verder opruimen etc. Binnen deze week word er weer een alpaca geboren dus daar kijk ik wel naar uit. Ook heeft Köbi zeer veel gevraagd over thuis en over het beroep van papa want ja dat kent hij niet, hij kijkt er ook heel erg naar uit om mijn ouders te ontmoeten als ze me komen ophalen. Daarna hadde we weer een koffie pauze en gingen ik en Köbi naar het hoogste punt van de berg waar ook nog vijf koeien grazen daar alles opgeruimd en toen nodigde de buurman ons uit om nog iets te komen drinken. Köbi vertelde dat het hutje van de buurman waar hij drie maanden verblijft boven op de berg een echt heidi hutje is. Hij maakt daar zelf kaas en melk en het uitzicht is wonderschoon. Je kunt vanaf daar de grootste en beroemdsre berg van zwitsersland zien. Daar hebben we met zn drieen een hele fles cava gedronken terwijl we nog een andere stal daarna moesten uitmesten hahaha was erg grappig veel gelachen etc. Savonds was de oudste dovhter van dagmar er spontaan en hebben we heerlijk ijs gegeten met zn allen.

Reacties

Reacties

Mama

Hoi lieverd, ik ben benieuwd of de alpaca geboren word als jij er nog bent en hoe je ervaring dan is. Zet je camera stand-by zou ik zeggen. Wel fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt (je had slechtere mensen kunnen treffen)maar het je soms ook zwaar 'valt'. Hoe is het met de trap? Ben je er al vriendjes mee of heeft hij je goede blauwe plekken meegegeven? Ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's ????

papa

Hoi Anne-sophie ik ben blij dat alles goed gaat daar en dat je ook in kan zien dat boerderij leven best wel een zwaar beroep is die ook altijd klaar moeten staan voor het bedrijf net als bij ons beroep maar zo heeft iedere vak wel mooie kanten ik zou zeggen geniet er nog lekker van en we zullen nog vast wel een hoop van je lezen xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active